
120% ticketgarantie – Maar wie wordt daar blij van?
In de categorie opmerkelijke klantbeloften: “120% ticketgarantie van onlineticketshop.nl”. In 2014 maakten we al een overzicht van onze top 10 opmerkelijke klantbeloften. Binnenkort een nieuw rijtje! De klantbeloften van onlineticketshop mogen daar zeker niet in ontbreken. De les: beloof geen vanzelfsprekendheden en garandeer compensaties die voor de klant ook écht een oplossing bieden.
Omdat online ticketshop naar eigen zeggen “service & vertrouwen 120% belangrijk vindt” hebben ze drie klantbeloften in het leven geroepen met het doel het risico voor de klant weg te nemen (“u loopt geen risico”):
– 120% vergoeding bij weigering toegang event;
– 120% vergoeding bij te late verzending van uw ticket;
– Terugbetaling ticketprijs bij afgelasting evenement.
Het wegnemen van risico en daarmee het verhogen van de aankoopintentie is inderdaad één van de opbrengsten van klantbeloften. De vraag is wel of online ticketshop dat op de juiste manier probeert te bereiken. Want roepen de eerste twee beloften niet vooral een gevoel van argwaan op? En ben je als klant nou écht geholpen met de geboden oplossing / garantie?
Hoe kan je geweigerd worden als alleen ‘authentieke’ tickets worden verkocht? En waarom is belofte 2 nodig? Dekken ze zich hiermee niet op voorhand al in voor het te laat versturen van tickets? Of doen ze dat bewust om de tickets last minute tegen >120% van de originele prijs te verkopen? Het laatste is een slechte gedachte, maar komt bij ons op enkel doordat ze deze belofte communiceren.
Wat gaat er fout?
-
Het zijn vanzelfsprekendheden dat je toegang krijgt en je tickets op tijd ontvangt. Over het algemeen lenen vanzelfsprekendheden zich niet voor (externe) klantbeloften. Hooguit voor interne klantbeloften: want vanzelfsprekendheden gaan vaak over het niet op orde hebben van processen & systemen. Daar moet je de klant niet mee lastig vallen, maar intern wel mee bezig zijn en elkaar op aanspreken.
-
De klant is niet geholpen met een financiële vergoeding. Een optreden van je favoriete band die eens in de paar jaar in het land is, is voor sommige fans onbetaalbaar. Een suggestie voor een sterkere garantie: Sturen wij de tickets te laat op? Wij garanderen je dat je tickets krijgt voor een ander concert, zelfs als dat betekent dat wij er een trip naar het buitenland bij moeten doen.
Lees verder over:
– het bieden van garanties die een goed gevoel geven
– do’s & don’ts bij het opstellen van klantbeloften
Klik op onderstaande afbeelding om meer te lezen over de beloften