China Airlines: klantbeloften een ‘moetje’?



In de categorie ‘opmerkelijke’ beloften komen we de servicebeloften van China Airlines tegen. Beloften die op zich sympathiek overkomen. Alleen begin je te twijfelen aan de oprechte intentie door de kop erboven…

china airlines

“Zoals vereist (…) doen we de volgende beloftes”. Dit klinkt niet bepaald alsof jezelf het beste met je klanten voor hebt. Beloften maken waar je niet 100% achter staat, heeft in de meeste gevallen geen zin. Klanten prikken er snel doorheen. Je kan je bovendien afvragen of een ‘vereiste’ zich leent als belofte. Immers, je mag het simpelweg gewoon verwachten. En niet alleen van China Airlines, maar ook van andere airlines die onder dezelfde wetgeving vallen.

Onhandig gecommuniceerd door China Airlines. Sommige ‘beloften’- ondanks dat ze niet altijd even concreet zijn – komen namelijk wel sympathiek over. Ook vaag: de beloften lijken volgens de kop alleen te gelden voor reizigers van/naar de Verenigde Staten. Hoe zit het met andere bestemmingen?

De beloften:
– Bekendmaking van het laagste beschikbare tarief
– Tijdige kennisgeving van vertragingen, annuleringen en omleidingen
– Tijdige bagagelevering
– Gratis annulering binnen 48 uur na aankoop van het ticket
– Snelle ticketrestitutie
– Verzorging van mensen met een handicap en andere speciale wensen
– Consequente en eerlijke behandeling in het geval van overboeking
– Kennisgeving van vluchtwijzigingen op routes
– Gegarandeerde reactie op klachten
– Dienstverlening voor het inperken van ongemakken als gevolg van geannuleerde vluchten en gemiste overstappen
– Openbaarmaking van annuleringsvoorwaarden, Frequent Flyer-programma en stoelindeling

Lees hier verder op de website van China Airlines