Een fiets die zichzelf automatisch op slot zet als je niet in de buurt bent, en herrie maakt als iemand anders dan de eigenaar er aan zit! En ‘bike hunters‘ die hem opsporen als iemand je fiets toch meeneemt! En als klap op de vuurpijl: als die stoere bike hunters je fiets toch niet kunnen vinden, dan krijg je een nieuwe. Dat is nog eens een klantbelofte waar je blij van wordt!
…Lees verder
Een mooi voorbeeld van beloften die ‘warmte’ uitstralen komt van Welzijn in de Zorg. Zeker in de zorg is dit belangrijk want je wilt toch het gevoel hebben in goede handen te zijn.
…Lees verder
Laagste prijsgaranties waarbij het verschil wordt terugbetaald als een product elders goedkoper te verkrijgen is, zijn niet uniek. Carrefour Hypermarkten in België doet er een schepje bovenop en versterkt zijn laagste prijsgarantie.
…Lees verder
Een bank met klantbeloften. Het is niet nieuw, maar te vaak zijn die beloften nog ‘algemeenheden’. SNS maakt zijn vier beloften vrij concreet én in gewone mensentaal. Wat dat vinden ze normaal.
…Lees verder
Een snelle wifi verbinding is tegenwoordig bijna een basisbehoefte geworden. Niets zo frustrerend als een en haperend of zwak signaal. Dat inzicht gebruikte Ziggo om een belofte in het leven te roepen die je overal in je huis of op kantoor snel wifi garandeert. Hoe ze dat waarmaken? Maatwerk voor elk huis met de beste apparatuur en een engineer die pas vertrekt als het werkt.
…Lees verder
Alaska Airlines wil zijn passagiers zo min mogelijk laten wachten. Om die reden introduceerde ze een belofte die inhoudt dat je nooit langer dan 20 minuten op je koffer hoeft te wachten vanaf het moment dat je het vliegtuig uitstapt. Duurt het toch langer? Dan krijgt je $25 of 2.500 miles terug. Een passagier testte de belofte toen het 23 minuten duurde.
…Lees verder
Als je het moeilijk vindt om te starten met formuleren van klantbeloften is het best handig om de Jumbo exercitie te doen: hoe zou je de klantbeloften van Jumbo vertalen naar jouw bedrijf? Jumbo is voor veel bedrijven in Nederland een inspiratie bij het opstellen van de eigen klantbeloften / zekerheden. Terecht, want ondanks dat de beloften niet altijd worden waargemaakt, zitten ze inhoudelijk goed in elkaar. Een rondje Googlen maakt duidelijk dat meerdere bedrijven dit hebben gedaan. Al lijken ze soms wel erg veel op de 7 zekerheden van Jumbo…
…Lees verder
Nog één in de categorie opvallende klantbeloften…Een Brits bedrijfje ziet een gat in de markt om studenten te helpen aan een goede scriptie of essay. Voor alle studenten die geen zin hebben in een uitgebreide deskstudy, opzien tegen het schrijven van een uitvoerig betoog, de taalskills missen of simpelweg geen tijd hebben; peakdissertation.co.uk is de oplossing. En het mooie: 100% tevredenheidsgarantie op een plagiaatvrije scriptie!
…Lees verder
In de categorie opmerkelijke klantbeloften: “120% ticketgarantie van onlineticketshop.nl”. In 2014 maakten we al een overzicht van onze top 10 opmerkelijke klantbeloften. Binnenkort een nieuw rijtje! De klantbeloften van onlineticketshop mogen daar zeker niet in ontbreken. De les: beloof geen vanzelfsprekendheden en garandeer compensaties die voor de klant ook écht een oplossing bieden.
…Lees verder
Als je 18 wordt, wil je natuurlijk zo snel mogelijk je rijbewijs halen. Maar het is wel een flinke investering. Dan is het wel zo prettig dat je van tevoren weet waar je aan toe bent, dat je weet hoeveel je kwijt bent aan het halen van je rijbewijs. Rijschool Nes speelt hier met een aantal ‘zekerheden’ slim op in.
…Lees verder