Een goed onderbouwd klantenbeloften-traject kan zomaar maanden in beslag nemen. Als je sneller en zonder grote investering wilt weten wat klantbeloften voor je organisatie kunnen betekenen, dan is de Pressure Cooker Klantbeloften een uitkomst.
De Pressure Cooker Klantbeloften houdt in dat je in één dag met je team het gehele klantbeloften traject verkent, van klantinzicht tot impactanalyse. Het uitwerken van klantbeloften kan een flinke klus zijn.
Ga maar na:
- Je hebt scherpe klantinzichten nodig, want die vormen het startpunt. Wat vinden klanten vanzelfsprekend en moet je vooral niet communiceren? Waarmee kun je het verschil maken?
- Heb je voldoende beeld van de positie die je als bedrijf wilt innemen in het brein van je klanten? Is die positionering onderscheidend en geloofwaardig?
- Hoe vertel je de boodschap ‘kort maar krachtig’? Het kiezen van de juiste woorden is belangrijk voor klantbeloften met stopkracht.
- Klantbeloften communiceren is nog heel iets anders dan ze waarmaken. Het ‘klantbeloften-ready’ maken van de organisatie kan heel wat vragen.
Programma
’s Ochtends beginnen we met een mini-college over de werking van klantbeloften. Daarna gaat het team aan de slag met klantinzichten en positionering. Gevolgd door een brainstorm klantbeloften, die we direct vertalen in prototypes. In de loop van de middag komen klanten op bezoek, de prototypes worden direct getest en het team kijkt mee. Met de uitkomsten gaan we aan de slag voor een verbeterde set klantbeloften. We eindigen de dag (het is inmiddels avond) met een impactanalyse: wat vragen deze klantbeloften van onze organisatie?
Resultaat
Het resultaat: een eerste beeld van mogelijke uitkomsten en gevoel bij de mogelijke opbrengst van klantbeloften. En sowieso een dag vol inspiratie waarbij het team de focus op de klant richt.